Feilsøking: Ageto logger ikke

Dersom ingen av dine sensorer logger er det som regel trøbbel med mottakeren (gatewayen)

Steg 1:  Sjekk om mottakeren din er koblet til strøm.

Den sølvfargede mottakeren må være koblet til strøm med rett strøm-adapter.
Den røde lampen på toppen av mottakeren indikerer at mottakeren har strøm.

Steg 2: Sjekk om mottakeren er koblet til Internett.

Dersom mottakeren hadde strøm må vi sjekke Internett. Mottakeren skal ha en nettverks-kabel koblet mellom bunnen på mottakeren og internett routeren.

  1. Sjekk om det er lys i diodene på nettverks-pluggen på mottakeren. (Dette indikerer ofte kobling)
  2. Følg nettverks-ledningen hele veien fra mottakeren til routeren.
    Normalt sett skal ledningen plugges inn i en gul port på routeren, ofte merket med LAN.
  3. Dersom nettverks-ledningen plugges inn i en nettverks-switch så sør for at denne også har strøm og er koblet videre til routeren.

Steg 3: Plugg ut strømmen i 5 minutt.

Av og til hjelper det å skru den av og på.
Dersom alt i de forrige stegene var i orden, plugg ut strømmen en liten stund.

Steg 4: Vent minst 10 minutt

Det kan ta inntil 10 minutt fra du gjør en endring til det begynner å logge igjen, fordi sensorene bare rapporterer temperaturen hvert 10. minutt.

Steg 5: Kontakt support

Dersom det fortsatt ikke logger, ta kontakt med oss slik at vi kan hjelpe med å feilsøke.